Friday 19 April 2024 - جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پخش مصاحبه رادیو گردشگری با کریمی شهردارصفادشت دربرنامه اینجا ایران است

پیامک : ۳۰۰۰۷۶۵۴۳۲۱۷۶۹

https://t.me/joinchat/AAAAAE0p1b-_HWqzqg725A

تاریخ انتشار: 26 مرداد 1399 - 10:34 ق.ظ
کد خبر: 24029

کریمی شهردارصفادشت ،بخش کشاورزی بویژه تولیدات گلخانه ای وقارچ از ظرفیت های مهم صفادشت است 

 

محمدعلی کریمی پس از عرض سلام خدمت شنوندگان درابتدای مصاحبه خودبه موقعیت جغرافیایی صفادشت اشاره کرد وگفت ،این شهر٢٢ سال است که تأسیس گردیده ودر غربی ترین شهر استان تهران درموقعیت شمالی با استان البرز واز غرب نیز با استان مرکزی هم مرز است واز مرکز این شهر تا میدان آزادی نیز ۴٧ کیلومتر فاصله دارد واز نظر جمعیتی نیز بر اساس سرشماری سال ١٣٩۵، سی ودو هزارجمعیت دارد وپیش بینی می شود پس از الحاق سایت مسکن مهرنزدیک به چهل هزار نفر جمعیت در این شهرساکن باشند.

وی ادامه داد ؛ با توجه به موقعیت جغرافیایی بخش کشاورزی فعال است بویژه در بحث تولیدات گلخانه ای وکشت قارچ وهمانطور که می دانید در تقسیمات کشوری صفادشت جزء شهرستان ملارد است وملارد نیز پایتخت تولید قارچ محسوب می شودوعمدتا کشت قارچ در حوزه صفادشت انجام می شودودر تولیدات گلخانه ای نیز فعالیت در بحث کشت انواع گل های شاخه بریده وصیفی جات نیز انجام می شود.

کریمی تصریح کرد ؛یکی از شاخصه های دیگر صفادشت وجود دوناحیه صنعتی  است که حدود ۴٠٠ واحد تولیدی درآن فعال بوده واشتغال زایی نیز نموده اند.

شهردارصفادشت درادامه مصاحبه با اشاره به نام قدیم شهر عنوان کرد ،این شهر از ادغام چهار روستا شکل گرفته است که این روستا ها شامل شهرآباد،حصارطهماسب ،عبادیه ونصیرآباد می باشد که درگذشته با مرکزیت بی بی سکینه (س)بودکه بعد از آن صفادشت نام گرفت.

کریمی درادامه صحبت به صنایع دستی صفادشت اشاره کرد وافزود، شیشه گری ،سفال وچینی ،قالی وگلیم بافی،معرق کاری ومنبط کاری از جمله موارد صنایع دستی می باشد که با توجه به مهاجرت هموطنان با فرهنگ های مختلف از نقاط مختلف کشور به این شهر این صنایع درصفادشت شکل گرفته است.

کریمی در پایان اظهارداشت ؛طرح هایی درزمینه بوم گردی وگردشگری با توجه به وسعت صفادشت ، منطقه اخترآباد و٨٠ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی  طرح هایی را با هماهنگی میراث فرهنگی در دستور کار داریم که سافاری پارک از جمله آنها می باشدوهمانطور که میدانید یکی از بهترین ومجهزترین باغ وحش ها در این شهر قرارداردکه انواع گونه های جانوری نادر در آن نگهداری میشود.

 

گفتنی است برنامه اینجا ایران است از رادیو کاشان (رادیو گردشگری) با محوریت ایرانگردی و ایرانشناسی می باشد که از فروردین ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و از دروازه خورشید استان سیستان و بلوچستان تا نهایت استان تهران به معرفی جاذبه های گردشگری و دیدنی  به شنوندگان و مخاطبان ایرانی می پردازد که از جمله برنامه های پایانی این مجموعه معرفی شهرهای زیبای استان تهران مرتبط بوده که یکی از بخش های این برنامه مصاحبه با محمد علی کریمی شهردار صفا دشت بود که دقایقی به گفتگو درخصوص جاذبه ها وظرفیت های صفادشت پرداخته شد.

ارسال دیدگاه

صفحه نخست درباره ما تماس با ما ارسال گزارش RSS

پیوندها





info@shora-safadasht.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای اسلامی شهر صفادشت است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است