Tuesday 19 March 2024 - سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بی‌توجهی به غرب تهران همچنان ادامه دارد/ وقتی “نمازخانه” مدرسه “کلاس درس” دانش‌آموزان صفادشتی می‌شود.

پیامک : ۳۰۰۰۷۶۵۴۳۲۱۷۶۹

تاریخ انتشار: 4 اسفند 1395 - 12:54 ب.ظ
کد خبر: 17311

                      خبرنگارتسنیم گزارش میدهد:بی‌توجهی به غرب تهران همچنان ادامه دارد/ وقتی “نمازخانه” مدرسه “کلاس درس” دانش‌آموزان صفادشتی می‌شود.
شهرستان‌های غرب استان تهران با توجه به فاصله کمی که از پایتخت دارند، مشکلاتی به مراتب بیشتر از سایر شهرهایی دارند که از تهران دور هستند؛ این درحالی است که جمعیت حاضر در این شهرستان‌ها بسیار بالاتر از برخی استان‌های کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد به جهت موقعیت جغرافیایی و وجود صنایع و واحدهای تولیدی بسیار، یکی از مناطقی هستند که میزان قابل‌توجهی از مهاجرت را شاهد بوده و گاهاً درصد مهاجرتی که به این مناطق عنوان می‌شود بین ۴ الی ۶ درصد سالیانه است که به‌ دنبال خود میزان افزایش جمعیت دانش‌آموزی را نیز به‌دنبال دارد؛ اما متأسفانه به زیرساخت‌های موردنیاز جمعیتی آن چندان توجهی نمی‌شود.

غلامحسین خدایار رئیس شورای ‌شهرستان ملارد نیز در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: شهرستان ملارد نیز مشکلات بسیاری را در زمینه سرانه‌های آموزشی و فرهنگی دارد که البته این موارد در سال‌های اخیر رخ نداده و بی‌مهری‌ها چندین سال است که به این شهرستان روا داشته می‌شود.

وی بیان کرد: شهرستان ملارد در بخش صفادشت دارای یکی از پرتعدادترین مجموعه‌های انبوه‌سازی مسکن مهر است که البته به جهت نبود مدیریت مطلوب با مشکلات بسیاری روبه‌رو است که یکی از این موارد موضوع تخصیص سرانه‌های آموزشی به ‌صورت کارشناسانه و هم‌تراز است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ملارد اظهار داشت: عدم تطبیق سرانه‌های آموزشی با میزان جمعیت دانش‌آموزی در این منطقه مشکلات بسیار بالایی را برای محصلان و خانواده‌های آن‌ها به وجود آورده و تا آنجایی که اطلاع داریم حتی یک دبیرستان در این منطقه ساخته نشده است.

خدایار افزود: در ماه‌های اولیه سال تحصیلی، در این منطقه مدرسه‌ای افتتاح شد که از آغاز با مشکلات خدماتی مانند آب، برق و گاز روبرو بوده که این مهّم با پیگیری‌های مجموعه شهرستان مرتفع شد؛ اما با این‌حال در مسکن مهر صفادشت در ماه‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که به جهت عدم تناسب سرانه‌های آموزشی، سه کلاس درس در نمازخانه مدرسه به‌ صورت همزمان تشکیل می‌شده است.وی گفت: با این نوع تحصیل در نمازخانه مدرسه، قطعاً بحث‌های تربیتی نیز از دست معلمان سخت‌کوش خارج می‌شود که امیدواریم این مشکلات موردتوجه مسئولان فرادستی قرار گیرد تا آسیب کمتری به آینده‌سازان این مرزوبوم در زمینه آموزش‌وپرورش وارد شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ملارد خاطرنشان کرد: رخ دادن این‌گونه اتفاقات در فاصله بسیار کم از پایتخت به جهت عدم عمل به تعهد برخی انبوه‌سازان موضوع بسیار حائز اهمیتی است که بهتر است مسئولان مربوطه فکری به حال رفع آن کنند و اگر نمی‌توانند مجموعه مسکن مهر صفادشت را مدیریت کنند آن را به شهرداری صفادشت واگذار کنند تا حداقل امکانات برای این مجموعه و اهالی آن فراهم شود.در پایان باید گفت با توجه به موضوعات بسیار مهم و مرتبط با آموزش‌وپرورش، این بی‌توجهی و دوگانگی در مدیریت و عدم‌نظارت مطلوب در زمینه برخی انبوه‌سازی‌ها امری بسیار نامتعارف به‌شمار می‌رود که امیدواریم مسئولان مربوطه اندکی بیشتر مسئولیت‌پذیر بوده و نگاه خود را به سمت بهبود زیرساخت‌ها معطوف کنند.

این موضوع زمانی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند که بدانیم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد با همه کم‌وکاستی‌ها همیشه در بسیاری از حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پیش‌رو بوده‌اند که این کم‌وکاستی‌ها و این بی‌توجهی‌ها می‌تواند سنگ بزرگی بر سر راه پیشرفت این مناطق باشد که در صورت عدم رفع موانع می‌توان متصور شد و آسیب‌های جدی به این مناطق وارد شود که بازگشت‌پذیری بسیار سخت و شاید دور از دسترس باشد.(گزارش از حمید تات)

نظرات،دیدگاه ها ،انتقادات وپیشنهادات خودرا به شماره  ۳۰۰۰۷۶۵۴۳۲۱۷۶۹ 

صندوق پیام رسان شورای شهرصفادشت ارسال نمائید.

us6tyno17e2ygdquuind

رایانامه (shorayesafadasht@gmail.com)

us6tyno17e2ygdquuind

 

ارسال دیدگاه

صفحه نخست درباره ما تماس با ما ارسال گزارش RSS

پیوندها





info@shora-safadasht.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای اسلامی شهر صفادشت است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است