Tuesday 19 March 2024 - سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تشویق شهروندان به ایمن سازی با معافیت دریافت عوارض شهرداری

پیامک : ۳۰۰۰۷۶۵۴۳۲۱۷۶۹

تاریخ انتشار: 5 دی 1396 - 9:14 ق.ظ
کد خبر: 19271
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر صفادشت– جلسه مدیریت بحران استان تهران استاندار تهران و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ملارد عصر روز گذشته با حضور محمدحسین مقیمی ، استاندار تهران در فرمانداری ملارد برگزار گردید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مقیمی در این جلسه گفت: مهم ترین مشکل استان تهران وجود ساختمان های ناایمن و غیر مقاوم است که مقرر شده است برای جلوگیری تکرار این مشکل شهرداران ،دهداران و‌ بنیاد مسکن  از صدور پایان کار به این ساختمان ها خودداری کنند.
 استاندار تهران بیان داشت: شهرداران استان تهران موظفند از صدور پایان کار به ساختمان های نا ایمن خودداری کنند.
وی افزود: در شهرستان ملارد که کانون اصلی زلزله بود بیش از ۲۰۰ هکتار بافت مسکونی ناکارآمد و غیر مقاوم وجود دارد که مقرر شد شهرداران ملارد و صفادشت با مشوق های خاصی همانند معافیت عوارض و .. نسبت به تشویق مردم برای ایمن سازی اقدام کنند.
مقیمی با اشاره به نبود مکان اسکان اضطراری در شهرستان ملارد گفت: در این جلسه مصوب شد زمین مناسبی برای اسکان اضطراری شهروندان پیش بینی شود تا در مواقع بحرانی بتوان از آن استفاده کرد.
وی افزود: سوله های مدیریت بحران شهرستان ملارد و انبارهای هلال احمر این شهرسیتان تا یک سال آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید تا دیگر مشکل تامین امکانات اولیه را در این شهرستان نداشته باشیم.
استاندار تهران با اشاره به این که شهرستان ۴۵۰ هزار نفری ملارد فاقد یک تخت بیمارستانی است ، افزود: بیمارستان در دست ساخت این شهرستان تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته اعتبار ساخت بیمارستان در اسرع وقت تامین خواهد شد و علاوه بر آن تا زمان افتتاح این بیمارستان، طرح بیمارستان همراه و یا سیار در این منطقه پیش بینی شده است و به زودی راه اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به ترافیک سنگینی که بعد از وقوع زلزله در خیابان های استان تهران ایجاد شد ، گفت: خیابان های استان تهران باید تقسیم بندی شود تا بخشی به امداد و ‌نجات تخصیص پیدا کند تا دیگر شاهد مشکل رفت و آمد نیروهای امدادی در شهرها نباشیم.
استاندار تهران گفت: فرمانداری ملارد موظف شده است گزارشی از خسارت های وارده به شهرستان ملارد تهیه کرده و برای وزارت کشور ارسال کند تا تسهیلات و کمک های دولت برای این شهرستان اختصاص یابد .

 

ارسال دیدگاه

صفحه نخست درباره ما تماس با ما ارسال گزارش RSS

پیوندها





info@shora-safadasht.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای اسلامی شهر صفادشت است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است