Saturday 20 April 2024 - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنران روزقدس صفادشت :خطر یهود به اسلام کمتر از خطر بنی امیه نیست.(۱۳۹۳٫۰۵٫۰۳)

منبع خبر: سایت نمازجمعه بخش صفادشت

تاریخ انتشار: 4 مرداد 1393 - 9:16 ق.ظ
کد خبر: 6385

درپایان راهپیمایی روزقدس پس ازقرائت قطعنامه وزیارت عاشوراحجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی امور اوقاف و خیریه کشورسخنران روزقدس وخطیب پیش از خطبه های  نماز جمعه بودند.ایشان در این سخنرانی با توجه به روز جهانی قدس فرمودند:دلیل اینکه امام خمینی (ره)،آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیده اند با ید برگشت به سال ۱۳۴۱ زمانی که شروع کرد نهضت بزرگ انقلاب اسلامی را به جهان بعنوان الگوی جهانی ،الگوی حاکمیت اسلامی مطرح کرد ،حضرت امام خمینی (ره) در آن زمان فرموده بود حالاخطر وارد شده است آن خطر،خطر یهود است،آقایان بدانند خطر یهود به اسلام کمتر از خطر بنی امیه نیست.ایشان با توجه به تفکرات شارلون نسبت به کودکان فلسطینی افزود:کودکان فلسطینی را باید سوزاند تا تداوم نسل فلسطینی قطع گردد و اجازه تجاوز به زنان فلسطینی صادر گردد چون زنان فلسطینی برده یهودیان هستند.درپایان برنامه روزقدس ،نماز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده امام جمعه محترم بخش صفادشت اقامه گردیدایشان درخطبه ای خودافزودند:شش خصلت اگر در انسان وجود داشته باشد « غفر الله له ذنوبه » آن جایزه ها را به او می دهیم . آن شش خصلت عبارتند از : « ان یحفظ دینه » ؛ افرادی که دینش را حفظ کند ونگذارد دین واعتقادش ضعیف شود .خطیب نماز جمعه صفادشت در ادامه این حدیث فرمودند:دومین گروه افرادی هستند « ویصون نفسه » ؛ خودش را کنترل کند . در بازار ، در خیابان ، در کوچه ، دردنیایی که فتنه ها و آماج معصیت رو آورده ، خودش را حفظ کند . سومین گروه از افراد کسانی هستند « ویصل رحمه » ؛ در ماه رمضان به رحمش سر بزند ، ماه رمضان ماه رفع کدورت است . تنظیم کند شب ها به خانه بستگان برود وکدورت ها را دور بریزد. چهارمین گروه افرادی هستند « ولا یودی جاره » همسایه اش را اذیت نکند. با بوق ماشینش ، وبا داد و فریاد بچه اش در کوچه، آزار ندهد. واما ششمین گروه افرادی هستند « ویرعی اخوانه » ؛ حقوق مردم را رعایت کند. « ویخزن لسانه » ؛ زبانش را کنترل کند.
ایشان در ادامه فرمودند:سه مورد از این شش مورد که بیان شد به حق مردم بر می گردد.: رحم ،‌همسایه ومراعات مردم ، وسه مورد دیگر مربوط به خود انسان می شود: کنترل زبان ، حفظ دین ونگهداری خویش . حضرت در این رابطه فرموده است: اگر کسی در ماه رمضان به این شش ویژگی دست یابد جایزه هایی را که گفته شد می برد وبهره مند میشود.رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش صفادشت با اشاره به اتمام ماه مبارک رمضان فرمودند: تا چشم روی هم بگذارید ماه رمضان تمام می شود ، تا به خود بجنبید می بینید رجب رفت ، شعبان رفت . وروز اول رمضان آغاز شد. رمضان آداب دارد دورکعت نماز شکر بخوانید . عزیزان من ! حدیثی داریم که اگر افطار و سحر را با خواندن « انا انزلناه» شروع کنید ، خداوند میان سحر ومغرب پاداش شهدا را به شما می دهد.حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده خطبه دوم را با اشاره به مناسبت های این هفته فرمودند:امروز روز جهانی قدس است ،بیت المقدس یکی از شهرهای تاریخی ومذهبی جهان است که توسط حضرت سلیمان بن داود (ع)تاسیس شد .پیغمبران الهی در این شهر زندگی می کردند و برخی در این شهر مدفون شده است.
فلسطین سومین شهر مقدس مسلمانان
خطیب نماز جمعه صفادشت در ادامه با توجه به قداست فلسطین افزودند:سومین شهرمقدس الهی بعد از مکه ومدینه است وجود نورانی پیامبر اکرم (ص)گذشته از ۳۰سالی را که در مکه معظمه و اعمال عبادیشان را به سمت بیت المقدس نماز گزاردند با توجه به جایگاه ویِژه و قداست این شهر علمای اسلام برای دفاع از حریم سرزمین های اسلامی فتاوا و پیام های متعددی را صادر نمودند در این بین عملکرد امام (ره)از درخشش ویژه ای برخودار بود .

پیامک  (۳۰۰۰۷۶۵۴۳۲۱۷۶۹)-رایانامه (shorayesafadasht@gmail.com)

IMG_0098

IMG_0101

IMG_0104

IMG_0106

IMG_0110

IMG_0120

IMG_0121

IMG_0125

IMG_0414

IMG_0502

ارسال دیدگاه

صفحه نخست درباره ما تماس با ما ارسال گزارش RSS

پیوندها





info@shora-safadasht.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای اسلامی شهر صفادشت است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است