Tuesday 19 March 2024 - سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

شهردار صفادشت : توسعه پایدار برای صفادشت یک نیاز ضروری است.

پیامک : ۳۰۰۰۷۶۵۴۳۲۱۷۶۹

تاریخ انتشار: 20 آبان 1395 - 9:14 ق.ظ
کد خبر: 16263

                    روابط عمومی شهرداری صفادشت- محمد علی کریمی، شهردار صفادشت ، با توجه به رکود  درآمد شهرداریها از عوارض ساخت و ساز و صدور مجوز ساختمانی تنها راه را،  توسعه درآمد پایدار خواند و گفت: یقینا  درآمد شهرداری صفادشت نیز طی سالهای اخیر با توجه به وضعیت کل کشور از کاهش چشمگیری  برخوردار بوده است. هرچند برنامه این شهرداری کماکان در سالهای گذشته نیز بر مبنای توسعه پایدار شهر به سمت درآمد زایی بوده و طبق برنامه پیش رفته ایم .و درآمد های حاصله صرف زیر ساختها و خدمات  شهری در طی سالها گذشته  گردیده که مطمئنا همه شهروندان در مروری  اجمالی و مقایسه شهر صفادشت از ده سال پیش تا کنون برآن اذعان خواهند داشت . همچنان مسیر توسعه درآمد زایی برنامه این شهرداری خواهد بود .

وی ادامه داد ، هزینه نگهداری و خدمات رسانی به شهری چون صفادشت که هرروز با گسترش روز افزون جمعیت  که  غالبا مهاجرین  شهرستانها و استانهای اطراف و کارگران جویایی کار  می باشند و به امید کسب درآمد مهاجرت می کنند و اسکان بالغ بر ۶۰ هزار ساکن مسکن مهر صفادشت در آینده  حتما  این شهرداری را با چالشهای مدیریتی و اعتباری  زیادی روبه رو خواهد نمود. بر این اساس باید به فکر تامین هزینه های نگهداری شهر با توجه به مطالبات شهرو شهروندان باشیم . چراکه نمی توانیم و عاقلانه به نظر نمی رسد که هزینه های اجرایی شهر را تنها  از عوارض دریافتی و مستقیما از سوی مردم تامین کنیم .

وی اظهار داشت :  در گذشته امکان حضور و همکاری شهرداری و پاسخگویی به برخی نیازها و درخواست های مردم و ارگانها وجود داشت و تمام تلاش ما هم در این راستا  هرچند جزوء وظایف شهرداری نبود فراهم نمودن امکانات و پاسخگویی به درخواست ها بوده است.   اما امروز با توجه به اعتبارات و مشکلات مالی این شهرداری و پروژه های  عمرانی در حال ساخت در برخی موارد این امکان دیگر میسر نیست.

کریمی به برخی از  پروژه های عمرانی درآمد زا   همچون  ساخت  مجتمع های مسکونی ، تالار ، مهمانسرا، گلخانه ، مرکز تفریحی باغ وحش ، مرکز توریستی  تفرجگاه زیتون ، ساخت مجتمع سالنهای همایشی فرهنگسرای بعثت و…. اشاره و افزود :کسب در آمد از منابع پایدار در طول زمان موجب تقویت شهرداری می شود که این خود سبب می گردد شهرداری نقش فعال تر و مفید تری در محیط شهری ایفا نماید و پاسخگویی مناسبی به نیاز های شهروندان در محیط شهری داشته باشد.

شهردار صفادشت  ادامه داد:  با وجود اینکه شهر صفادشت  از شهرهای حاشیه ای تهران می باشد اما امروز این شهر را شهری حاشیه ای        نمی دانند . رشد صنعتی ، وجود مراکز علمی ،آموزشی  و دانشگاهی ،  افزایش سرانه های ورزشی ، حفظ و توسعه  سرانه فضای سبز، وجود مراکز فرهنگی  همچون فرهنگسرای بعثت  و سرای محله ها ،   توجه به کشت گلخانه ای ، آماده سازی زیر ساخت های شهری واستفاده بهینه از استعدادهای شهر در جهت توسعه پایدار شهری نشان می دهد که این مهم بدون کمک و پشتیبانی شهروندان شهر هرگز اتفاق نمی افتاد.

کریمی  همچنین افزود  : مسیر توسعه پایدار شهر، مسیری سخت اما روشن می باشدکه صبر  و برنامه ریزی همه را می طلبد و کاری تیمی و گروهی است .بخصوص پرسنل و شهروندان شهردر این امر نقش مهمی را دارند . چراکه آینده اقتصادی و عمرانی و فرار از عقب ماندگی و رسیدن به توسعه پایدار جهت آرامش شهروندان و فرزندانمان که نسل آینده شهر می باشند را رغم میزند.

شهردار صفادشت در پایان  عنوان نمود : با لطف خداوند باری تعالی و شهروندان صفادشت  این شهر را تا اینجا ساخته ایم و از این  به بعد نیز انشا… با سرعت و قوت هر چه تمام تر  برای  رسیدن به اهداف که همان توسعه و پیشرفت شهر که مردم این خطه هم سزوار آن هستند عزم خود را جزم کرده ایم . 

us6tyno17e2ygdquuind

پیامک  (۳۰۰۰۷۶۵۴۳۲۱۷۶۹)-رایانامه (shorayesafadasht@gmail.com)

us6tyno17e2ygdquuind

 

ارسال دیدگاه

صفحه نخست درباره ما تماس با ما ارسال گزارش RSS

پیوندها





info@shora-safadasht.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای اسلامی شهر صفادشت است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است