Friday 19 April 2024 - جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

(شیرابه زباله ۱۰ شهر در یک شهر) روزانه ۱۴۰۰ تن زباله از وسط شهر صفادشت عبور می‌کند.

پیامک : ۳۰۰۰۷۶۵۴۳۲۱۷۶۹

تاریخ انتشار: 18 دی 1395 - 11:23 ق.ظ
کد خبر: 16844

                    سلامت نیوز: زباله را در دنیا به نام طلای کثیف می شناسند اما در ایران زباله همان دورریختنی بی فایده است. درحال حاضر پسماند به یک معضل بحرانی تبدیل شده که از یک سوی خزانه شهرداری های درمانده از حل آن را خالی می کند و از سوی دیگر تیشه به ریشه محیط زیست کشور می زند. شهرهای شمالی در عدم مدیریت پسماند، گوی سبقت را از دیگر شهرهای کشور ربوده اند. اخباری که هر روز از رها کردن زباله در جنگل و دریا و رودخانه ها می شنویم خود گواه روشنی بر این مساله است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون ، براساس آمار و اطلاعات سازمان محیط زیست، دریای مازندران به فاضلابی بزرگ و جنگل ها نیز به سطل زباله ای برای شهرداری ها تبدیل شده است.استان تهران نیز در بحران زباله سعی کرده از شهرهای شمالی کشور عقب نماند و در این معضل سهیم باشد.

جولان شیرابه زباله در صفادشت

یکی از مشکلاتی که تاکنون از چشم ها درخصوص مرکز دپوی زباله اخترآباد دور مانده، عبور روزانه هزار و ۴۰۰ تن زباله از وسط بافت شهری شهرصفادشت است. غلامحسین خدایار عضو شورای شهر صفادشت دراین باره به «قانون» می گوید:« ساعت تردد خودروهای حمل زباله طبق قانون از ساعت ۲۲ الی ۵ صبح است. متاسفانه برخی از شهرداری ها به این قانون هیچ توجهی ندارند و در طول شبانه روز خودروهای حمل زباله در سطح شهر صفادشت درحال تردد هستند. این مساله باعث بروز مشکلات بسیاری برای شهر و شهروندان صفادشتی شده است. هر چند تاکنون بارها شاهد شکایات و اعتراضات شهروندان به شوراها، شهرداری، دادستانی و مقامات بالاتر نسبت به انتشار بوی تعفن و نشت شیرابه زباله ها در سطح خیابان های شهر بوده ایم اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است».

خدایار ادامه می دهد:« خودروهای حمل زباله از استاندارد این کار برخودار نیستند چراکه هنگام عبور از این شهر، زباله و شیرابه زباله در خیابان ها می ریزدو حتی در بسیاری از موارد خودروی حمل زباله در داخل شهر خراب شده و برای تعمیر چندین ساعت در شهر توقف کرده است. بوی تعفن زباله به اندازه ای منزجر کننده است که هیچ شهروندی تحمل آن را ندارد. این مساله در فصول گرم به یک بحران برای صفادشت تبدیل می شود».

به گفته مدیران شهر صفادشت، این مشکل تنها با مشارکت شهرداری های همجوار و صرف هزینه برای خرید ماشین آلات مخصوص حمل زباله که دارای مخزن جمع آوری شیرابه هستند ، سهیم شدن در ایجاد زیر ساخت های مناسب و احداث مسیر جدید و خارج از بافت جهت تردد خودروهای حمل زباله حل خواهد شد. مرکز دفن زباله اخترآباد به معضلی تبدیل شده که تنها یک نگاه فراشهرستانی به آن می تواند معضل را حل کند؛ نگاهی که مشکل شهروندان صفادشت، شهریار، قدس و شهرهای دیگر برای آن یکی باشد و اعتقاد داشته باشد زندگی در چنین شرایط تعفن آوری حق هیچ ایرانی نیست.

img_0002 img_0006 img_0008 img_0009 img_0010

photo_2017-01-07_11-26-23

نظرات،دیدگاه ها ،انتقادات وپیشنهادات خودرا به شماره  ۳۰۰۰۷۶۵۴۳۲۱۷۶۹ 

صندوق پیام رسان شورای شهرصفادشت ارسال نمائید.

us6tyno17e2ygdquuind

رایانامه (shorayesafadasht@gmail.com)

us6tyno17e2ygdquuind

 

ارسال دیدگاه

صفحه نخست درباره ما تماس با ما ارسال گزارش RSS

پیوندها





info@shora-safadasht.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای اسلامی شهر صفادشت است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است