Tuesday 19 March 2024 - سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

موقعیت جغرافیایی ،اقتصادی وسیاسی اجتمائی صفادشت

.

تاریخ انتشار: 20 بهمن 1392 - 11:56 ب.ظ
کد خبر: 2535

موقعیت جغرافیایی

بخش صفادشت واقع در غرب شهرستان ملارد با وسعت ۷ هزار و ۵۱۰ کیلومتر مربع از شمال و غرب به کرج (شهرهای محمدشهر و ماهدشت) ، از شرق به بخش مرکزی ملارد و از جنوب به ساوه محدود شده است. این بخش جزو شهرستان ملارد است. شهرستان ملارد با وسعتی معادل ۹۰۰ کیلومتر مربع به لحاظ  داشتن ساختار اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و … شامل دو بخش ملارد و صفادشت است .بخش صفادشت در مسیر اصلی محور چیتگر (جاده تهران- اشتهارد ) قرار دارد و از ۳ دهستان اختر آباد ، بی بی سکینه(س) و یوسف آباد قوام ، شهر صفادشت ، ۷ دهیاری و ۵۲ روستا ،‌ مزرعه و مکان تشکیل شده است.

1210موقعیت اقتصادی

موقعیت اقتصادی بخش صفادشت به جهت برخورداری از شهرک صنعتی مصوب با ۶۰۰ کارخانه و کارگاه صنعتی ،‌۳۰ واحد کشاورزی ،‌۵۰ واحد دامداری و مرغداری و ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۸۵۰ هکتار باغ مطلوب به نظر می رسد. به طوری که وجود شهرک صنعتی صفادشت و شرکت های فعال آن موجب کاهش جمعیت بیکار شهر شده است.

download

 موقعیت سیاسی و اجتماعی

ساختار سیاسی و اجتماعی حاکم بر بخش صفادشت شامل داوزده اداره و سازمان اداری از جمله بخشدارر، دفتر امام جمعه و ستاد برپایی نماز جمعه ،‌ شهرداری ، شورای شهر، اداره های برق ،‌گاز ،کار و خدمات اشتغال ، مخابرات ، تربیت بدنی ، کلانتری، دفتر کمیته امداد ، حوزه و پایگاه های  بسیج ، دفترخانه اسناد رسمی و چهار شعبه بانک عامل(تجارت-ملی- صادرات – مهرایران) و دو شعبه صندوق قرض الحسنه است.

ارسال دیدگاه

صفحه نخست درباره ما تماس با ما ارسال گزارش RSS

پیوندها





info@shora-safadasht.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای اسلامی شهر صفادشت است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است