Wednesday 24 April 2024 - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه نبوت صفادشت

پیامک : ۳۰۰۰۷۶۵۴۳۲۱۷۶۹

تاریخ انتشار: 24 آبان 1397 - 8:42 ق.ظ
کد خبر: 21844

 

 

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر صفادشت ؛زنگ کتاب و کتابخوانی به صورت نمادین در مدرسه ذخترانه نبوت با حضور حسینی رئیس و دکتر خدایار عضو شورای اسلامی شهر،انصاری بخشدار محترم ،کریمی معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری صفادشت و خانم یار محمدی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملارد نواخته شد.

آقای انصاری، بخشدار صفادشت در این مراسم  با اشاره به اینکه هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ لغایت ۳۰ آبان ماه است، گفت: زنگ کتاب و کتابخوانی در حقیقت زنگ دانایی و آگاهی برای آموختن و هدایت دانش آموزان به سمت فرهنگ سازی مطالعه کتاب در جامعه است.

وی درخصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی بیان کرد: دانش آموزان باید علاوه بر مطالعه کتاب‌های درسی به مطالعه کتاب‌های غیردرسی نیز روی بیاورند و از همین دوران جوانی و کودکی با کتاب انس داشته باشند.

همچنین دکتر خدایار، عضو شورای اسلامی شهر صفادشت و نویسنده چندین کتاب ، در ادامه این مراسم با اشاره به آمار پایین مطالعه در کشور افزود: برای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز به عزم ملی و منابع مالی برای تامین امکانات است و مسئولان و مدیران مدارس نیز باید برای بهبود وضعیت مطالعه در میان دانش آموزان تلاش کنند.

وی تصریح کرد: معرفی کتاب های مفید متناسب با مقطع تحصیلی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی شهر، عضویت رایگان دانش آموزان در کتابخانه ها، تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی، برپایی نمایشگاه های کتاب در طول سال  از جمله کار هایی است که می توان جهت تشویق دانش آموزان به سمت مطالعه و کتاب و کتابخوانی انجام داد .​

در پایان این مراسم به برخی از دانش آموزان این مدرسه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تعدادی کتاب اهدا شد.

 

ارسال دیدگاه

صفحه نخست درباره ما تماس با ما ارسال گزارش RSS

پیوندها





info@shora-safadasht.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شورای اسلامی شهر صفادشت است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است